11.02.2018

Doğanın süsü özgür kuşlar




KUŞLAR VE DOĞA HİKAYESİ


Doğa da yaşayan bir kız çocuk yaşarmış Akıllımı akıllı, nereye baksa kuşlar çevrede, havada uçarak uçar, Annesi kuşa sorar, Yavru nerede şimdi der.


Çevrede oka dar yalnız hayvan vardır ki Onlar içinde yaşayan en yaramaz sevecen, yaşarlarmış ve onun için iyi anlaşırlarmış. İnsanı sıkmadan seyredilir.


Küçüklüğümden beri doğayı kuşlara karşı çok ilgim vardı. Beş altı yaşlarında hep derdim ki uçmak isterdim.


Ogün bahçeye gittim. Kuşu besledim bir bakayım dedim su verdim. Birde baktım yok olmuş. Eğer sahibi yok ise bu zavallı kuş bizim olacaktı.


Merhaba Suzi, yavrunuz kaybolmuştu buldum onu hadi çabuk gelin alınız Dedim. Kuşu verirken ağlıyordum. İçim cız etti. Çünkü yaralıydı.


Kuş güzel olduğunu düşünüyorum, gerçekten eğer benim gibi güzel olacaksa her zaman beslerim Sen beni Özgürlüğüme kavuşturdun ve Ailem çok sevinçliyim der kuş Ormana gider. Ve yavrulara kavuşur.


Merhametli, benim güzel yürekli arkadaşım ben sana hikaye mi anlatmaya çalışacağım hayvan sevgisini böylece anlattı.


Bir çam ağacında yaşayan, baba Annesi uyuyormuş Gece çok sert rüzgar çıkmış çıkınca dala çıkmış
kurtarmış . ve hemen anne kuş çam ağacından, uçmuş, gitmiş.


Serçe mutlu sıcacık yuvasında ısınmaya başlar. Ve kendine yuva yapar. Kışa hazırlanması için çocuklarına bakar. ve rüzgar başlar.


Uzun zamandır yeniden bir kuş sesi duydum ve kırlangıç önceden bilirmiş büyük küçüğü görmüş dünyayı geze, geze başlamış .


Bunu söylemek için ağzını açar açmaz yem yakalar ve daha sonra Annesi ve babasına sorar. Senin adın ne benim adım karga kardeş adını duyunca sevinmiştir.


Kısa bir yolculuktan sonra öyle bir yere götürmüş ki sevincinden ne yapacağını bilemezmiş kendisi hep hayal kurarmış kuş uçmaya başla kanatlarını çırpmış başarmış.


Geldiği yolun ortasındaki ağaca gözünü diker acaba, çıksam mı çıkma sam mı diye mırıldanır. Ve evin çatısına konur. Tam konarken az kalsın düşüyordu kurtuldu.


Kuş ortadan kaybolur. Ve ailesi aramaya başlar. Yeşillik ortamda gezmeye başlar. Yavru kardeş neredesin, buradayım der. Paytak, paytak yürümeye devam eder. Muhabbet kuşları da, ortadan kaçar.


Deniz kumsal ortasında yaşayan Sıcak dostluk yaşama mücadele eden deniz kuşu yaşar. İçlerinden doğa, anlattın bana der.


Dün, kardeşim dinlediğimi hatırladım kuşun sevgi neticesine annesine yavrusuna besledi. Ve evde göremeyince bulamadı.


Beraber arkadaşımla kuşu aradık ve yavrum yok olmuş dedi. Çırpına çırpına, beraber bulduk . ve ortaya çıktık kuş arada kaybolup duruyormuş .



Küçük kuş bir süre sonra hangi sesi duyacağını şaşırmış ve soğuk kış gününde donmuş ve sahibi battaniye sarmış üşümesin diye sarmış.



Cici bülbül kuşlar kanarya, aralarında konuşur cici kuşu kafese koyar günler sonra geldi.ve hava serinleyince yeri kazıdı ve içine girdi.



O günden sonra minik kuş yıllar sonra hayal kurduğunu yuvasına döndü. Sevinçle uçtu.



Artık havalar soğuyor yola çıkmışlar annecim nereye gidiyoruz demiş Sıcak ülkelere gidiyoruz dedi.




Nereye gittiğini bilemen pembe tüylü eve gidince hemen koşmuş evine nereye gidiyorsun gezmeye gidiyorum dedi.

Konuk yazar Zerrin_ce




Bizi Takip Edin

Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder